Jedlix en Frank Energie helpen elektrische rijders naar laagste energierekening!

11 mei 2021 – De twee Rotterdamse bedrijven gaan samenwerken om de energietransitie te versnellen. Frank Energie is de gloednieuwe energieleverancier die via dynamische inkoopprijzen een supergroen product aan Nederlandse huishoudens levert. Jedlix is een technologiebedrijf dat met slimme software het laden van elektrische auto’s optimaliseert.

Met het partnership denken de twee bedrijven de thuis-opladende eigenaar van een elektrische auto beter te bedienen. Het “slim laden” algoritme van Jedlix en de dynamische inkoopprijzen van Frank geven namelijk een kostenbesparing. Jedlix optimaliseert de prijzen van Frank en kan het laadprogramma van de auto daarop afstemmen. Een Tesla-rijder verdient daarmee zo een extra 250 EUR per jaar. Na het selecteren van Frank Energie in de Jedlix app werkt de integratie volledig automatisch en geeft daarbovenop ook inzicht in de laadkosten van de EV.

De samenwerking is uniek in Nederland en de dienst is direct beschikbaar voor een groot aantal automerken die ondersteund worden door het Jedlix platform.

Jorg van Heesbeen, CBO van Jedlix: “Wij zijn erg enthousiast over de samenwerking met Frank Energie. We zien dynamische tarieven nu echt van de grond komen in Nederland en bieden samen met Frank Energie een unieke ervaring die direct waarde oplevert voor de EV rijder”.

Thomas Hulshof, oprichter van Frank Energie: “Het is Frank’s missie om op alle mogelijke manieren bij te dragen aan een versnelling van de energietransitie. Zo leveren wij Nederlandse huishoudens groene energie en bieden we met onze app allerlei mogelijkheden om extra te besparen. Goed voor de portemonnee en de natuur dus. De samenwerking met Jedlix past in onze missie. Samen maken we elektrisch vervoer aantrekkelijker en toegankelijker.”

Meer weten over de twee bedrijven? Bekijk het aanbod op www.jedlix.com en www.frankenergie.nl.

Over Frank Energie

Frank is een gloednieuw Nederlands energiebedrijf, actief op de particuliere markt. “Wij zijn een team van jonge professionals afkomstig uit de energie- en IT-sector. Wij hebben daar gezien hoe zaken anders en beter kunnen. Leuker, groener en goedkoper voor de consument bijvoorbeeld. Met Frank willen we die ambitie realiseren. Kijk op www.frankenergie.nl voor meer informatie over ons.”

Jedlix ontwikkelt en opereert een Vehicle-to-Grid Integratie (‘VGI’) platform om het opladen en ontladen van elektrische auto’s te optimaliseren en deze te integreren in het energienet. Jedlix werkt samen met energiebedrijven, laadpaal-operators en autofabrikanten om de total cost of ownership van een elektrische auto te verlagen, de flexibiliteit van het laadproces te benutten op energie- en balanceermarkten en het verbruik van duurzame energie te stimuleren. Meer informatie vind je op www.jedlix.com.