Slim laden app nu beschikbaar voor alle Tesla -bestuurders

ROTTERDAM, 17 Januari 2017 – Jedlix maakt vanaf vandaag haar slim laden app toegankelijk voor alle Tesla-bestuurders. De app vergroot het aandeel duurzame energie in de batterij en verlaagt de kosten, bleek uit een eerdere proef met 40 Tesla rijders. Jedlix is een venture van duurzaam energiebedrijf Eneco en heeft als missie om alle elektrische auto’s op duurzame energie te laten rijden.

‘Met onze software koppelen we de elektrische auto direct aan het aanbod van duurzaam opgewekte energie. Daarmee verduurzamen we het opladen. Door gebruik te maken van de app wordt elektrisch rijden bovendien voordeliger. De app zoekt gedurende de laadtijd naar het laagste tarief. Uit een eerdere proef met 40 Tesla-rijders blijkt dat zij op die manier tot 15 procent kunnen besparen op de laadkosten. Bovendien biedt de app de mogelijkheid om zonder extra kosten ook thuis slim te laden.’

Jorg van Heesbeen, Business Developer of Jedlix

Volgens Van Heesbeen spreekt duurzaamheid veel Tesla rijders aan.

‘In Nederland rijden nu al meer dan 6,000 Tesla’s, ongeveer de helft van alle volledig elektrische auto’s. Deze vloot, met een gezamenlijk piekvermogen van ongeveer 60 MW, biedt een kans om de integratie van zon en wind energie te versnellen. Hiermee dragen de auto’s bij aan emissieloze mobiliteit en de integratie van duurzame energie. In de toekomst kan onze dienst ook worden ingezet om congestie op het laagspanningsnet te voorkomen, mocht dit relevant worden.’

*Jedlix heeft voor de uitvoering van deze projecten Topsector energiesubsidie ontvangen van het Ministerie van Economische Zaken en wordt ondersteund door het RVO.